De besluitenlijsten van de Raad van Bestuur en Algemene Vergadering kan je HIER online raadplegen of op verzoek opvragen. Hiervoor kan je contact opnemen met Katrien Geukens op katrien.geukens@iglimburg.be of 089 32 39 51
Bestuur & regelgeving
Besluitenlijst Algemene Vergadering en Raad van Bestuur
Besluiten
1. Rechtspositieregeling & arbeidsreglement
Het arbeidsreglement van IGL vind je hieronder terug:
- Arbeidsreglement
- Bijlage 1 -uurroosters en kader
- Bijlage 2: aanwervings- en bevorderingsvoorwaarden
- Bijlage 3: DVV-polis
- Bijlage 4: permanentieregeling
- Bijlage 5: camera’s
- Bijlage 6: overlegorganen met representatieve vakorganisaties
- Bijlage 7: Vertrouwenspersonen
- Bijlage 8 – Kaderreglement tweede pensioenpijler voor contractuele medewerkers
- Bijlage 10 TH Verlofdagen feestdagen 2024
- Bijlage 11: diverse inlichtingen
- Bijlage 12: GDPR
- Bijlage 13: alcohol-, medicatie- en drugsbeleid
- Bijlage 14: re-integratiebeleid
- Bijlage 15 – Afsprakennota telewerk en thuiswerk
- Bijlage 16: rustverstoringstoelages
- Bijlage 17: ecocheques 2022
- Bijlage 18: beleidsverklaring welzijn
- Bijlage 19: arbeidsdeal
- Bijlage 20 – Fietspolicy IGL
2. Deontologische code
3. Code goed bestuur
Statuten
De oorspronkelijke oprichtingsakte d.d. 6 mei 1967 zoals gepubliceerd in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad vind je hier. De gecoördineerde statuten na de buitengewone vergadering d.d. 26 juni 2025 van de Algemene Vergadering kan je hier raadplegen.
Meer informatie over het organisatie- en beslissingsmodel vind je hier terug:
Beleidsplan
Opdrachthoudende verenigingen legt de Raad van Bestuur aan de jaarvergadering een evaluatierapport voor over de werking van de vereniging. Deze jaarvergadering vindt telkens plaats in de loop van het eerste werkingsjaar na het jaar waarin verkiezingen voor de algehele hernieuwing van de gemeenteraden worden georganiseerd. Het rapport bevat een nieuw ondernemingsplan voor de komende zes jaar of een gemotiveerd voorstel om het samenwerkingsverband te beëindigen met inachtneming van de statutair bepaalde rechten van de deelnemers. De eerste evaluatieperiode kan korter zijn dan zes jaar, gelet op de datum van oprichting.
Jaarverslag
Elk jaarverslag van IGL bestaat uit twee onderdelen: het administratief verslag over de werking van IGL en zijn activiteitencentra en het financieel verslag (jaarrekening).
Structuur en leden
De samenstelling van de bestuursorganen kan je hier raadplegen:
Presentiegeld
In overeenstemming met de bepalingen in het Decreet Intergemeentelijke Samenwerking en het besluit van de Vlaamse Regering is het presentiegeld door de Algemene Vergadering op 26 juni 2025 vastgesteld op een bedrag van 132.12 EUR voor de bestuurder en op een bedrag van 264.24 EUR voor de voorzitter van de Raad van Bestuur van IGL, gekoppeld aan de spilindex 138,01.
De bestuurders en de bestuurders met raadgevende stem ontvangen ook een reisvergoeding die niet hoger mag liggen dan de reisvergoeding die toegekend wordt aan de ambtenaren van het ministerie van de Vlaamse Gemeenschap. De vergoeding wordt bepaald overeenkomstig de reglementering vastgesteld in het KB van 13 juli 2017 tot vaststelling van de toelagen en vergoedingen van de personeelsleden van het federaal openbaar ambt. De vergoeding wordt ieder kwartaal geïndexeerd.
Klokkenluidersregeling
IGL houdt zich aan de klokkenluidersrichtlijn 2019/1937 van het Europees Parlement. Lees in dit document meer over hoe je inbreuken bij IGL kan melden.
Vragen?
Wij zijn er voor jou.
Heb je specifieke vragen of wil je kennismaken met onze werking?
Wij helpen jou graag op maat verder. Contacteer ons voor meer informatie over ons aanbod of om een vrijblijvende afspraak te maken.
Over IGL
We ondersteunen onze Limburgse steden en gemeenten in het verbeteren van het welzijn van hun inwoners.
Sitemap
Contact
IGL
Klotstraat 125
3600 Genk
